توكلی:

رئیس جمهور خلاف قانون در مجلس صحبت كرد


یزدفردا "احمد توكلی اظهار داشت: هم رئیس جمهور و هم رئیس قوه مققنه خلاف قانون عمل كردند.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام  خانه ملت،پس از سخنان حمدی نژاد در خصوص هفمند كردن یرنه ها احمد توكلی نماینده تهران در مجلس در تذكر آئین نامه‌ای اظهار داشت: با تمام احترامی كه برای رئیس جمهور قائل هستم اما در ارتباط با ایستادگی ایشان بر نظرشان باید بگویم: هم رئیس جمهور و هم رئیس قوه مققنه خلاف قانون عمل كردند.

وی خاطر نشان كرد: هر چند در اصل 80 قانون اساسی تصریح شده كه رئیس جمهور می تواند به مجلس بیاید اما باید توجه داشت كه این موضوع تحت شرایطی است و نه اینكه برای بررسی طرح و لایحه رئیس جمهور بیاید یك ساعت صحبت كند.
عضو كمیسیون اقتصادی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما نباید اجازه می دادید رئیس جمهور مصوبه مجلس را زیر سئوال ببرد، سخنرانی رئیس مجلس و آقای احمدی نژاد اشتباه و غیر قانونی بود، رئیس جمهور باید از پیش وقت می گرفتند.
رئیس مجلس در پاسخ به تذكر این نماینده گفت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور هر وقت بخواهد می تواند به مجلس بیاید و صحبت كند و بر اساس آئین نامه داخلی نیز رئیس مجلس می تواند هر جا لازم دانست صحبت كند.

لاریجانی افزود: دولت توقعی دارد كه اشكال قانون اساسی دارد نمایندگان اگر راهی پیدا كردند ما راه را نمی بندیم و فعلا هم مسیر خودمان را طی می كنیم.

توكلی در تذکری دیگر :

گزارش كمیسیون در مورد ماده 12 غیر قانونی است

احمد توكلی در تذكری اظهار داشت: گزارش اخیر كمیسیون ویژه درباره اصلاح عبارتی ماده ‌١٢حاصل یك جلسه غیر رسمی با یك هیات رئیسه غیر رسمی است.

 احمد توكلی در جلسه علنی امروز طی یك تذكرآئین نامه ای اظهارداشت: گزارش اخیر كمیسیون ویژه در مورد اصلاح یك بند  از مواد لایحه‌ هدفمند‌كردن یارانه‌ها اعتبار قانونی ندارد.

وی افزود: گزارشی كه آقای مصباحی ‌مقدم در تاریخ دهم آبان‌ماه 88 اعلام كرده‌اند در تاریخی است كه هیات رئیسه كمیسیون ویژه منحل ‌شده و این گزارش اعتبار قانونی ندارد.

نماینده تهران یادآور شد: این گزارش حاصل یك جلسه غیر رسمی با یك هیات رئیسه غیر رسمی است .

علی لاریجانی در پاسخ به این تذكر گفت:  ما بنای كارمان را گزارش رسمی كمیسیون گذاشته‌ایم و از نظر ما رسمیت دارد و كمیسیون ویژه نیز یكساله نیست و تا پایان مجلس به كار خود ادامه می دهد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا